Oglaševanje

Že eno leto brez smrti v prometu. Kako so to dosegli?

author
N. P.
02. avg 2025. 12:51
Promet v Helsinkih
Foto: PROFIMEDIA

Helsinki v zadnjih 12 mesecih niso zabeležili niti ene smrtne žrtve v prometu. Zadnja prometna nesreča s smrtnim izidom se je zgodila v začetku julija lani. Pred nekaj desetletji je v Helsinkih na leto v prometu umrlo 30 ljudi. Kaj so spremenili in kaj se lahko naučimo iz tega?

Oglaševanje

Helsinške oblasti dejstvo, da že 12 mesecev niso zabeležili smrti v prometu, označujejo za izjemno.

"K temu je prispevalo veliko dejavnikov, vendar so omejitve hitrosti ena najpomembnejših stvari," je za portal finske nacionalne radiotelevizije Yle dejal Roni Utriainen, prometni inženir iz mestnega oddelka za urbano okolje.

Manjše hitrosti, varnejše ulice

Po besedah Utriainena je zdaj na več kot polovici ulic v Helsinkih omejitev hitrosti 30 km/h. Pred petdesetimi leti je bila ta omejitev 50 km/h.

Oglaševanje

V začetku poletja so se v Helsinkih odločili še, da bodo omejitev hitrosti v bližini šol z začetkom novega šolskega leta znižali na 30 km/h.

Pomembno vlogo ima tudi zasnova helsinških ulic. V zadnjih letih so infrastrukturo za pešce in kolesarje znatno izboljšali. Poleg tega so okrepili sodelovanje s prometno policijo in uvedli več prometnih kamer ter avtomatiziranih sistemov.

Promet v Helsinkih
Foto: PROFIMEDIA

Poleg tega je javni prevoz v Helsinkih odličen, kar zmanjšuje uporabo avtomobilov in posledično število hudih nesreč. Ob vsem tem pa so tudi avtomobili z izboljševanjem tehnologije vsako leto bolj varni.

Oglaševanje

Pozitivnega trenda pa ne zaznavajo le pri smrtnih žrtvah. Lani je bilo v Helsinkih 277 prometnih nesreč s poškodbami, kar je v ostrem nasprotju s skoraj 1.000 nesrečami, ki so jih beležili konec osemdesetih let prejšnjega stoletja. Takrat je število smrtnih žrtev v prometu dosegalo 30 na leto.

Dolgoletni trud ima učinke

Trenutna strategija za varnost v prometu v Helsinkih zajema obdobje med letoma 2022 in 2026. Osredotoča se predvsem na izboljšanje varnosti otrok, mladih, pešcev in kolesarjev z varnejšimi prehodi za pešce in pametnejšo zasnovo križišč.

Oglaševanje

Promet v Helsinkih
Foto: PROFIMEDIA

Utriainen je izboljšanje pripisal desetletjem vztrajnih prizadevanj. Poudaril je, da tudi v letu 2019 v Helsinkih ni umrl noben pešec.

Novejši izziv je razširjena uporaba električnih skirojev in nevarnosti, ki jih prinaša, s čimer se v Helsinkih – kot v mnogih drugih mestih – poskušajo spopadati.

O tem, kako se vse več evropskih mest odloča za znižanje splošne omejitve hitrosti na 30 km/h in da ponekod cone 30 niso več izjema, ampak pravilo, smo na N1 pisali pred časom v rubriki Poglobljeno. V članku Cona 30 kot pravilo preberite, kaj je to tem mestom prineslo in kaj pravijo študije. Kaj pa v Sloveniji?

Oglaševanje

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih